25 jan. 2012

Stekta grönsaker med ruccola och ost - exempel på enkelt tillbehör





















Många som börjar med LCHF känner sig lite "släppta i luften" vad gäller vad man ska/kan äta till maten istället för pasta, ris, potatis o dyl.
Visst, lite så tänkte jag i början men det gick snabbt över. Eftersom jag inte heller är en fakir vad gäller kosten så blir det kanske lite enklare.

Ofta tror jag att man helt enkelt krånglar till det. Man behöver inte koka broccoli eller blomkål varendaste dag! Det finns så mycket man kan blanda ihop och steka i ugn eller på spisen. Gör en inventering av vad du har hemma, hacka till det, blanda och stek. Smaksätt med det du gillar. Om du känner för det; ta på ost av någon sort.
Fetaost, mozzarella, vanlig riven, parmesan, färskost - ta det du vill!

Idag stekte jag en röd och en gul paprika, en gul lök i smör. Pepprade med citronpeppar och svartpeppar plus lite salt på det. När jag tyckte det var lagom konsistens strödde jag över ett par nävar ruccolasallad och sen lite riven ost över. Tadaaaa!

,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer är välkomna, skriv en rad eller två!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails