6 jan. 2012

Köttfärsägg - perfekt mellanmål















När man äter LCHF-kost är det inte ofta man behöver äta något mellan målen men ibland kan det vara bra att ta till något när man kanske är på resa (eller inte kan äta en vanlig måltid när man är hungrig). Då är detta perfekt!
Nu när jag satt igång att träna med lite reda så känns det att det krävs mer in, min förbränning går på högvarv för tillfället :-) Innan jag kommit underfund med fett- och proteinmängdsökningen så krävs det mellanmål. Före, efter och t o m under träningen ibland.

Blanda köttfärssmet som du brukar eller gå på mitt. Detta gav 12 äggbollar:

Blanda 1 ägg, 1 dl grädde och krydda efter behag. Jag tog salt, vitpeppar, paprikakrydda och lite dill.
0,5 kg blandfärs och 1 kg fläskfärs blandas ihop med röran, låt stå medan du kokar äggen.
12 st ägg kokas 7 min. Skala :-)

Sedan är det bara att putta in äggen i köttfärsssmet och lägga dem i en smörsmord form. Grädda i ca 200º i 15-20 minuter.

Njut när det behövs :-)

, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer är välkomna, skriv en rad eller två!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails