12 jan. 2012

Inköpslistor är inte fel eller hur?

Jag är ju den där strukturerade Listtypen, det vet ni, va?
Eller - om vi säger så här;
Jag gillar att göra listor. Det sprider sig som ett stort, varmt lugn inom mig när jag får ned saker på pränt. Överblick och ordning och reda. Sen kan det ju bli så att den där listan bara finns nånstans, den används inte alls och det kan vara smått stressande. Tvärtemot hur det var meningen.

En lista som jag i alla fall tycker är bra att ha är matförslag. Finns ju en för 4 veckor här och ibland följer jag den slaviskt. Nääää, det gör jag inte alls men jag tar till den ibland när fantasin tryter.

Oftast blir det att vi har liknande saker i frysen och så blir det variationer utifrån det. Vad gäller mat så är jag ju en nyblandare. Tar det som finns och så blir det ett ihopasväng som oftast funkar bra :-)

Bild lånad från kolhydrater.ifokus.se
Nu har jag i alla fall fått en hel del förfrågningar om jag inte kan ordna inköpslistor till matförslagen och ja, varför inte? Jag lovar att ta tag i det och samtidigt kanske fräscha till sidan lite. Man får passa på när andan återigen fallit på lite smått!


Så fortsätt titta in - inköpslistor kommer!



,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer är välkomna, skriv en rad eller två!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails