3 okt. 2010

Korv- och salamigratäng














När man är ute och grejar (bygger och snickrar som vi gjort idag) i friska luften så blir man både hungrig och småtrött. Vad hitta på till kvällsmat?

Jag hällde blandade frysta grönsaker (blomkål, bönor, ärter mm) i en ugnsfast form, kryddade med torkade örter och salt. Stekte 10 slantade wienergrillare och 6-7 skivor dansk salami. Blandade ihop med grönsakerna i formen och så hällde jag över en blandning av 2 ägg, 3 dl grädde och salt och peppar. Eftersom jag hittade en burk med fetaost i kylen strödde jag över det tillsammans med vanlig riven ost innan jag gräddade det ca 20 min i 175º. Riktigt smarrigt, faktiskt!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer är välkomna, skriv en rad eller två!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails