25 sep. 2011

Lax med parmaskinka

Enkelt men sååååå gott!




Gick förbi fiskdisken när vi var och storhandlade häromdagen. De har alltid fina fisken-uppläggningar som ser så goda ut, men dyra. Speciellt om det gäller lax!
Titta kostar ju inget och denna gången såg jag att de hade lindat in laxbitar i skinka, såg riktigt smarrigt ut. Jag vände tillbaka till charkdisken och plockade med mig ett paket gotteskinka, tog Westfalisk denna gången. Lax visste jag att vi hade i frysen så resten var kirrat.

Laxbitar i lagom storlek lindas alltså in med skinka, 2 st/bit. Jag snittade dem och la i fetaost innan, det går bra med parmesan eller något annat också. Sen är det bara in i ugnen i 15-20 minuter och så är det klart.
Vi hade blomkålsmos och sallad till. Såsen bestod av crème fraîcheblandad med dill, citronpeppar och salt.

, , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer är välkomna, skriv en rad eller två!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails